söndag 26 september 2010

Raglanärmat

När jag köpte de här tygerna så hade jag redan bestämt att det skulle bli precis en sån här tröja, det är ju inte alltid det finns tyger som matchar varandra. Och jag har aldrig provat att sy raglanärm på en tröja ännu. Nu har tygerna legat till sig lite på hyllan, så nu tyckte jag det var dags. Mönstret kommer från Meedoms böcker, ett vanligt grundmönster i form 1, och tyger från Mjuka tyger, muddkant från Stoff och Stil. Det enda jag är missnöjd med är stjärntyget som blev aningens blekare i tvätten, annars är det toppenskön kvalitet. CoverPro'n och jag är inte riktigt överens när det gäller täcksöm, får lite för många hoppstygn, men det blir bättre och bättre. Läste ett suveränt tips hos GOBLI GOBLI om att man kan mixtra lite med bandkantaren för att få tredubbel kantning istället för 4 lager. Det funkade hur bra som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar